2017. szeptember 27., szerda

Hatalmas és mesés balerina faldekoráció

Régóta szerettem volna egy hasonló faldekorációt.
Az elképzelésem, amit egy pinteresten látott ötlet adott teljesen más volt.
Abban több kicsi balerina szerepelt egymás mellett, amiket cipős doboz tető alapra ragasztottam volna.

Viszont van nekünk az étkezőnkben egy rész, amit igazából semmire nem lehet használni, mert egy három fokos lépcső mellett van, és a lépcső illetve fal közötti rész nagyon kicsi.
Itt igazából a több kicsi balerina sem mutatott volna túl jól.


Ma épp azon gondolkoztam, hogy mit lehetne kezdeni azzal a fallal végre, mert zavart az üressége és azt az egész sarkot szerettem volna feldobni.
Akkor hirtelen eszembe jutott, hogy a több kicsi balerina helyett, szuperul mutatna ott egy nagy balerina, így gyorsan neki is láttam az elkészítésének és nekem annyira megtetszett, hogy azonnal meg akartam nektek mutatni.

Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát! egy falrész, ami nagyon kopár volt







Kellékek:
Kartondoboz papírja
Sniccer
Toll
Fehér papír
Fekete akril festék
Organza
Ragasztópisztoly

Először is megkerestem a balerina sablont, amit használni szerettem volna, majd a képnézegető programmal megnyitottam és a maximum méretre nagyítottam.
Az egérrel a képernyő tetejéhez igazítottam a sablon tetejét, majd
a monitort lefordítottam és ráhelyeztem a fehér papírt.
Elkezdtem átrajzolni a mintát.
Amikor elfogyott a papír, ráhelyeztem egy másikat úgy, hogy kicsit fedjék egymást és folytattam a rajzolást.
Azt addig folytattam, amíg kész nem lett a sablonom.
A szoknya részt ki is hagyhatjátok a rajzolásból, mert feleslegesnek bizonyult később.
Semmi szükség nincs rá.




Amikor kész voltam a rajzolással, ollóval kivágtam a fehér papírból a balerina részeit.
Amikor minden részét megrajzoltam, a padlón összeillesztettem a darabokat, hogy lássam mekkora is lesz a valóságban a balerinám.
Amennyiben nem lett volna elég nagy, úgy kerestem volna megoldást arra, hogy tovább tudjam nagyítani a sablonomat, mondjuk photoshoppal.
Azonban szép nagy lett, kb. másfél méter, így nem volt szükség további nagyításra.
A következő lépés a megfelelő kartonpapír kiválasztása volt.
Olyan dobozt kerestem, aminek fényes a külseje, nagyméretű és semmilyen sérülés (karcolás, nyomódás) nincs rajta.
Amikor megtaláltam a balerina részeit összeillesztettem a dobozon, hogy biztos legyen benne, hogy rá fog férni.

Ezután a felrajzolása következett a kartonpapír fényes felére.
A fejénél kezdtem, majd részenként folytattam azt.
Aztán kivágtam sniccerrel.
A vágást ne izomból csináljátok, hanem finom, laza mozdulatokkal.
A sniccer pengéjét inkább többször húzzátok át a vonalon.
Amennyiben nem így tesztek a vágásvonalatok csúnya lesz.
Mint említettem fontos volt, hogy fényes legyen a kartondoboz egyik oldala, ugyanis a "natúr" doboz festés alatt nagyon megszívta volna magát és hullámos lett volna.
Én viszont mindenképp sima felületet szerettem volna elérni.
Igaz így a festés nem olyan egyszerű, nem elég egy rétegben festeni, de megéri a fáradságot.
Szóval a balerinámat két rétegben festettem le akril festékkel.
Két réteg között várjátok ki a megfelelő száradási időt!
Az organzából egyforma széles csíkokat vágtam le, majd ezeket csokorba fogtam és egy szál cérnával elkötöttem.
Több sorban ragasztottam fel a balerina köré, hogy olyan igazi habos-babos hatást érjek el.
A ragasztást alulról kezdtem is így haladtam felfelé, ehhez használjatok ragasztópisztolyt.
Itt jöttem rá, hogy nem kell az a szoknya az alapra, mert nagyon jól megtartja az organza magát.
Azért rajzoltam be és vágtam ki, hogy majd az alapként funkcionáljon és tartsa a szoknyát, de felesleges volt, így hát levágtam.
Kartonpapírból kivágtam egy apró méretű (kb. 1,5 cm átmérőjű) kört, majd az organzából kisebb darabokat vágtam le.
Ezeket is csokorba fogtam és körberagasztottam vele a kartonpapírt.
Végül pedig ollóval szép kerek formára szabtam és a közepébe strassz virágot ragasztottam.
Ez lett a balerina kontydísze.













Végül a balerina nyakába egy organzából levágott vékony csíkot ragasztottam, erre pedig egy strassz virágot.
A kontyhoz pedig strassz szalagot, amire felragasztottam az organzából készített virágomat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...