2017. szeptember 25., hétfő

Book folding

Egy megrendelés alkalmával volt szerencsém megismerkedni a book folding technikával, amivel már akkor én régóta szemezgettem és tudtam, hogy ki fogom próbálni.
Aztán jött egy megkeresés, hogy gyártsak 10 darab könyvet, amit ezzel a technikával szeretne a kedves megrendelő.

Bár akkor még nem készítettem ilyet, megegyeztünk, hogy készítek egy próbadarabot, aztán majd meglátjuk mi lesz belőle.
Bár az első nem sikerült teljesen tökéletesre a megrendelőnek nagyon tetszett.
Én pedig imádtam készíteni az összeset.

Amíg nem készítettem azt hittem, hogy ez egy baromi időigényes elfoglaltság lehet, de meglepően haladós a dolog, ha az ember lánya már ráérzett.


Azóta is jó pár könyv átalakult már a kezeim között és nem tudok betelni az így átalakult könyvekkel.
Mivel volt már olyan könyvből készült modellem, ami néhányatokban rossz érzést keltett, ezért elmondom, hogy a könyv nem lett megcsonkítva, nem lett megrongálva, egyszerűen csak meg lettek hajtogatva a lapjai, ami bármikor visszacsinálható.

Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!






Kellékek:
Könyv (legjobb, ha a könyved 500 vagy több oldalas)
Nyomtató
Paint.net program (innen töltheted le)
Nyisd meg a programot, majd a bal oldalon található ikonok közül válaszd ki a "T" betűt és írd be a szöveget.
Ha nem szöveget szeretnél használni a hajtogatáshoz, hanem valamilyen formát, akkor a "megnyitás" opciót válaszd a "FÁJL" menüben,  majd válaszd ki a használni kívánt sablont.
Ha megvan a szöveg és beállítottad a megfelelő betűméretet, már csak a vonalazás van hátra.
Kattints a bal oldalon található menüben a festékes vödör ikonra, majd a fent felugró menüben, válaszd ki a "Vékony függőleges" szövegre.
A kurzor helyén most egy festékes vödör látható ezzel állj bele minden betűbe és kattints egyet, így a szöveged most tele van függőleges vonalakkal.
Mentsd el a szöveget, ami JPEG fájl lesz.
Ha sablont illesztettél be, azzal ugyanez a teendő.
Nyomtasd ki a szöveget.
Az én sablonom itt már kicsit használt.
A lap alján egy körülbelül egy centiméteres részt hajts fel.
Ez fog segíteni abban, hogy minden lapon pontosan ugyanoda tudd igazítani a szöveget.
A könyv tetején és alján húztam egy-egy vonalat a sniccerrel óvatosan.
Ez fog segíteni abban, hogy minden oldalt pontosan egyformán hajtogassak.
Jöhet a móka, ami fantasztikus elfoglaltság.
A sablont illesz be a lap alá, úgy, hogy a könyv lapja egy vonalban legyen a sablonon található vonallal.
A sablonon található vonalakat használva, hajtogasd meg a könyvlapokat.
Ha egy oldallal megvagy, húzd át egy filctollal a sablonon a vonalat, majd a könyv következő lapját a sablon következő vonalához igazítsd és hajtogasd ott is meg a lapot.
Ha olyan mintád van jelen esetben itt a pillangó, amin megszakad a minta és egy vonalon összesen négyszer vagy többször kell hajtogatnod, akkor először a felső részt hajtogasd meg, majd lapozz egyet és a következő lapot az alsó résznél hajtogass.
Így tehát a pillangó két szárnyához összesen két lapot kell hajtogatni.
Az "E" betű például egy kicsit még melósabb, mert ennek van olyan része, amihez már három lapot kell hajtogatni.
Kicsit melósnak tűnik, de hidd el gyorsabban lehet vele haladni, mint gondolnád!
Mivel a megrendelő kérése az volt, hogy ha tudok csempésszek bele egy kis lila és ezüst színt az összes könyvbe, így lila csomagolópapírral vontam be azokat, majd előre kapott egy kis strassz szalag díszítést.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...