2017. április 20., csütörtök

Filléres fali képkeret

Már talán sokan tudjátok, hogy megszállottan szeretem az újrahasznosítást, ezen belül pedig leginkább a különböző féle-fajta papírok újrahasznosításáért rajongok.

Szerintem az újrahasznosítás egyik legjobb módja a papírral való újrahasznosítás, hiszen napi szinten rengeteg papírt használunk el.



Ebben az a jó, hogy soha nincs hiány alapanyagban és ezen kívül rengeteg fantasztikus dolgot lehet belőle alkotni és ráadásul fillérekből.
Ilyen ez a képkeret is, hiszen az elkészítéséhez csak egy kis újságpapírra, festékre és némi ragasztóra van szükségünk.


Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!





Kellékek:
Újságpapír
Hurkapálca
Festék spray
Ragasztópisztoly
Fonal
Olló

Azt hogy hogyan tudtok újságpapírból pálcát tekerni, már nagyon sokszor megmutattam, többek között ebben a videómban is:


Először a fénykép körvonalait átrajzoltam egy sima fehér papírra.
Vonalzóval a fénykép körvonalaitól kimértem 2 centimétert és meghúztam  vonalakat.
Ekkora lesz körülbelül a keret szélessége.

A megrajzolt sablon körül összeállítottam a keretet.
A pálcákat ragasztópisztollyal ragasztottam egymáshoz, ragasztás után pedig levágtam a felesleges pálcadarabokat ollóval.
Munka közben figyeljetek, hogy a pálcák ne csússzanak el a helyükről, mert akkor ferde lesz a képkeretünk!
A keret köré erősítésnek ragasztópisztollyal pálcát ragasztottam.
Ha elfogyott a pálcahosszúságunk, akkor két pálcát toldjunk egymásba úgy, hogy az egyik pálca keskenyebb végét a másik pálca szélesebb végébe dugjuk!
Amikor körberagasztottam a keretet, az egyik sarokra ragasztópisztollyal egy pálcát rögzítettem és a sarkon áttekertem, majd átvezettem a következő sarokra, amin szintén áttekertem és így 7 sort csináltam végig, ami körülbelül két centiméter keretet adott ki.
A végén a pálcát a képkeret hátoldalán ragasztópisztollyal leragasztottam, majd a felesleges darabot levágtam.
A pálcákat közben ugyanúgy toldjátok, ahogy eddig!

A festésre nem szerettem volna sok időt fordítani és most kenegetni sem volt kedvem annyira, ezért festék spray-vel festettem a képkereteket.
A festést körülbelül húsz centiméter távolságról végezzétek és inkább két vékony réteget vigyetek fel, különben a festék megfolyhat.
Egyébként imádok festék sprayt használni, hiszen nagyon gyorsan lehet vele festeni és körülbelül 10 perc alatt teljesen megszárad.

A festék teljes száradása után lefordítottam a képkeretet és belehelyeztem a képet.
Támasztékként a kép két oldalán, pálcákat ragasztottam a képkerethez, arra vigyázva, hogy a fénykép ne legyen ragasztós.
A pálcákat rövidebbre vágtam, mint amekkora a képmagasság volt, így könnyen cserélhetőek a képek.

A festék teljes száradása után először csak megterveztem az elrendezést.
Több verziót is kipróbáltam, végül a képen látható mellett döntöttem.
Amikor kialakult a végleges forma, a képkereteket ragasztópisztollyal rögzítettem egymáshoz.
Amikor a ragasztó megszáradt, átfordítottam a képkeretet és hátulról is ragasztottam az illesztési pontokat, hogy stabilabb legyen.
A két szélső és középső képkeret alsó sarkaira hosszában egy pálcát ragasztottam ragasztópisztollyal.
Fonalból levágtam egy darabot, majd félbehajtottam és az előbb felragasztott pálcára ragasztottam, így a képkeretet könnyen fel tudom akasztani a falra.

















Sokan gondolkoztam azon, hogy díszítsem-e a képkeretet, végül úgy döntöttem, hogy annyira szép így is, hogy inkább így hagyom. J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...