2017. április 10., hétfő

Aranyos nyuszis faldekor fonalból

Remélem nem unjátok még a nyuszikat, de mint említettem már, nálunk idén nyuszi mánia van és az én 5 éves nagy fiam szent meggyőződése, hogy tele kell pakolnunk a házat nyuszikkal.
Én pedig próbálok eleget tenni a kérésének és folyamatos nyuszi gyártásban vagyok.
Ezt a darabot mindenképp szerettem volna nektek megmutatni, hiszen könnyen, egyszerűen elkészíthető és ráadásul alig kell pár dolog az elkészítéséhez, így olcsón kivitelezhető.


Azt hogy hogyan fogom tudni megbeszélni az én nagy fiammal, hogy Húsvét után a nyusziknak be kell költözniük a szekrénybe még nem tudom, lehet hosszú távú lakók lesznek nálunk.

Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!






Kellékek:
Kartonpapír
Fonal
Ragasztópisztoly
Olló
Sniccer
Tányérok 

Első lépésként megrajzoltam a nyusziformát a kartonpapíron.
Ehhez először egy nagy tányért rajzoltam körbe, majd ahhoz hozzáigazítottam egy kistányért, amit szintén körberajzoltam.
Fontos, hogy a tányér körvonalainak legyen találkozási pontja, hogy egyben ki tudjuk vágni azokat.
Aztán felrajzoltam a nyuszi füleit is.
Ezt a feladatot most én szabad kézzel végeztem el, de interneten 
rengeteg nyuszi fül sablon van, amit kinyomtatva, vagy akár a laptop monitoron átrajzolva használhattok.
A formát sniccerrel vágtam ki a kartonpapírból.A pengét többször finoman áthúztam a vonalakon, hogy szép legyen a vágásvonalam.
A pomponokat egy villa segítségével is elkészíthetitek.
A villa fogain többször tekerjétek át a fonalat, majd középen kössétek el egy fonalszállal és húzzátok le a villáról.
Két szélén vágjátok át a fonalat és nyírással formáljátok a pompont.
Azonban én a pompon készítés egy gyorsabb módját választottam és elővettem a régi biztonsági babaajtónkat.
Ezen többször áttekertem a fonalat, amíg úgy nem gondoltam, hogy megfelelő a mennyisége a pomponokhoz.
Ilyenkor azt szoktam csinálni, hogy egy-egy fonalszállal, egymástól egyforma távolságokra átkötöm a fonalat, majd utána levágom az alapról, jelen esetben a rácsról.
Azonban most még gyorsabbá szerettem volna tenni a folyamatot, így egyik oldalon levágtam azt a rácsról.
Ezzel a megoldással dupla olyan hosszú szálat kaptam, mint, ha a rácson kötözgettem volna.
Egymástól egyforma távolságokról elkötögettem a szálat.
Aztán a kötések között elvágtam a fonalat.
Arra figyeltem, hogy a kötések között pont félbe vágjam a pomponokat, majd a vágás után szükség szerint nyírtam azokat.
A pomponokat ragasztópisztollyal ragasztgattam fel az alapra.
Egy-egy pomponhoz tegyél egy kb. borsónyi ragasztót és miután ráhelyezted, nyomd is azt bele, hogy a fonal szálai alaposan beleragadjanak.















Mivel különösebb díszítést nem szerettem volna a nyuszira, de mégis szerettem volna valamivel feldobni, hogy ne legyen annyira egyhangú, készítettem rá egy nagyobb fehér pompon farkat is, amit szintén ragasztópisztollyal ragasztottam a helyére.
A nyuszi falra való rögzítéséhez levágtam egy fonaldarabot, amit félbehajtva, ragasztópisztollyal ragasztottam fel a nyuszi hátoldalára.


A nyuszimhoz kevesebb, mint egy gombolyag fonalat használtam fel, szóval tényleg egy olcsón kivitelezhető dekoráció, ami mindemellett igazán különleges látványt nyújt.
Kisfiam és én is imádjuk, illetve tervezzük egy fehér nyuszi testvér készítését, barna pompon farokkal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...