2017. február 22., szerda

Filléres padlóváza egyszerűen


Készítettem már régebben egy padlóvázát kartonpapírból, amit meg is mutattam nektek és nagyon sokatoknak tetszett, viszont többen is jeleztétek, hogy, bár nagyon szeretnétek megcsinálni,  a papírpép miatt annyira nem szívesen álltok neki a készítésének.
Valóban igazatok van, a papírpéppel dolgozni kicsit macerás és hosszadalmas folyamat, viszont szinte bármilyen forma kialakítható vele, szóval azért ne vessétek el teljesen a papírpéppel való munkát.
De azért gondoltam rátok és hoztam nektek egy sokkal egyszerűbb megoldást a kartonpapírból készült váza készítésére.
Ez a megoldás annyival egyszerűbb, hogy nekem másfél órámba telt elkészíteni és  körülbelül 300 forintos anyagköltségem van rajta.


Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!














Kellékek:
Kartonpapír
Csomagolópapír
Ragasztópisztoly
Sniccer vagy művészkés
Olló
Tapéta (opcionális)
Mérőszalag
Vonalzó
Filctoll


Első lépésként megterveztem a vázámat.
Én egy felfelé „öblösödő” vázát készítettem, aminek az alja 8cm, a teteje, 14,5cm lett, illetve a magassága 50 cm.
Ezek a méretek a vázánk egyik oldalára érvényesek és ezt a mintát összesen négyszer kell megrajzolnunk.
Készíthettek öt, hat, vagy akár nyolcszögletű vázát is, ám abban az esetben , annyiszor vágjátok és rajzoljátok meg a mintát.
Azért nem egy sablont használtam, hanem rajzoltam meg többször a mintát, mert a kartonpapírnak, akármennyire is szépen vágjátok nem lesz teljesen egyenes a széle, így rajzolás közben a minta deformálódik.


Amikor mind a négy oldalt megrajzoltam egy művészkéssel , mindet kivágtam.
Az előző vázánál volt, aki arra panaszkodott, hogy nehéz a kartonpapírt vágni.
A kartonpapírt csak akkor nehéz vágni, ha egy vágással el akarod intézni a dolgot, ráadásul akkor nem is lesz szép a vágásvonal.
A sniccert vagy a művészkést többször húzd át a megrajzolt vonalon és te is meglátod, hogy valójában nem is nehéz a kartonpapír vágása.

Amikor a vágással kész voltam, ragasztópisztollyal egymáshoz ragasztottam a darabokat.
Ragasztásnál végig figyeljetek arra, hogy a szélek szépen illeszkedjenek egymáshoz!
A ragasztás után, a vázát aljával lefelé egy kartonpapírra állítottam.
Átrajzoltam annak körvonalait, majd egy sniccerrel kivágtam.
Az váza alját, szintén ragasztópisztollyal ragasztottam a helyére.
A vázát első lépésként tapétával ragasztottam körbe, méghozzá azért hogy a csomagolópapír alatt tompítsa a sarkakat, éleket.
A csomagolópapír nagyon vékony, így ha csak simán felragasztottam volna a kartonpapírra nem lett volna olyan szép a végeredmény, sőt lehet még ki is szakadt volna.
Tapéta helyett használhattok barna csomagolópapírt is, a lényeg, hogy keményebb, vastagabb papír legyen, de ha van olyan tapétátok, amit szívesen látnátok váza formájában, akkor  csak azzal is bevonhatjátok a vázát és nem is kell csomagolópapír rá.
A tapétát ragasztás közben, ahogy csak lehetett megfeszítettem, hogy ne legyenek rajta gyűrődésnyomok illetve túlságosan levegős részek.
Utolsó lépésként a csomagolópapírt ragasztottam fel.
Ezt a lépést most szintén ragasztópisztollyal végeztem el.
Hasonló projekteknél ragasztó stift-et szoktam használni, de itt most csak a sarkaknál egy nagyon vékony ragasztópisztoly csíkot húztam, méghozzá azért, hogy ne törjem meg alatta a tapétát, mert akkor átvette volna a tapéta az esetleges hibákat a kartonpapírról (főleg az éleknél) és semmit nem ért volna az azzal való bevonás.
Ragasztás közben a csomagolópapírt is, ahogy csak lehetett megfeszítettem.
A csomagolópapírt óvatosan feszítsétek el ne szakadjon.
Legutolsó lépésként  levágtam a tapétából egy körülbelül 25 cm-es csíkot és a váza belsejét is kiragasztottam vele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...