2016. november 22., kedd

Különleges karácsonyi dekoráció gyorsan és egyszerűen

 Az ünnepek alkalmával is nagyon szeretem a különleges, egyszerű, de gyors dekorációkat, amikkel nem kell sokat bajlódni, de mégis fantasztikus lesz a végeredmény és senki nem mondja meg róla, hogy nem egy körülbelül tízezer forintos bolti darab díszíti a lakásunkat.
Hiszen ez a szépség boltban megütné ezt az árkategóriát körülbelül, már csak a mérete miatt is.

A legjobb benne, amellett, hogy különleges, szép és olcsó, hogy feltehetjük falra, vagy ajtóra, de akár az ablakunkat is díszítheti.


Ha érdekel a folytatás olvass tovább!
Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!





Kellékek:
Mű fenyőboa
Kartonpapír
Dekorszalag
Karácsonyi díszek
Ragasztópisztoly
Kábelkötegelő
Sniccer
Zsineg vagy fonal


A sniccerrel vágjunk le a kartonpapírból körülbelül 1,5 centiméteres csíkokat.
Egy dísz elkészítéséhez összesen 6 darabra lesz szükségünk.
A kartonpapír hossza, akkora legyen minimum, mint amekkora magas díszt szeretnénk készíteni.
Kettő darab csíkot ragasszunk egymáshoz ragasztópisztollyal.
Így egy stabil alapot fog adni a díszünknek!
Ne ijedjünk meg, ha a két levágott kartonpapír nem egyforma, hiszen a boa majd úgyis el fogja takarni! 
Ragasszuk össze kettesével az  kartonpapír csíkot!
A kartonpapír csíkokat rendezzük háromszög formába, majd ragasztópisztollyal rögzítsük azokat egymáshoz.


A túllógó kartonpapír darabokat sniccerrel vágjuk le.
A mű fenyőboát kábelkötegelővel rögzítsük az alapra.
A kábelkötegelőt jó szorosan húzzuk meg, hogy ne tudjon a boa elcsúszni alatta.


Miután teljesen bevontuk az alapot a boával, igazgassuk el az ágakat, hogy egy szép dúsnak tűnő formát kapjunk.
Tavalyról maradtak bőven szódabikarbónás gyurmából készült díszeim, ezeket vettem most elő a dekoráláshoz.
A szódabikarbónás gyurma (nálam az egység bögre volt):
2 egység szódabikarbónát összekevertem  1 egység kukoricakeményítővel és 1+1/4 egység vízzel.
Ezeket folytonos kevergetés mellett addig főztem közepes lángon, míg egy körülbelül krumplipüré állagú tésztát nem kaptam.
Hagytam kihűlni, majd kinyújtottam és süteményszaggatóval kiszaggattam belőle a formákat.
Nyújtás közben szódabikarbónázzuk, mint amikor a tésztát lisztezzük.
Végül szobahőmérsékleten hagytam megszáradni azokat.
Fontos, hogy csakis szobahőmérsékleten szabad szárítani, ne tegyük fűtőtest közelébe sem.
Az akasztók helyét formázás után, fogvájóval alakítottam ki.
Egy ekkora adag gyurmából nagyon sok, körülbelül 50-60 darab dísz biztosan kijön.
Dekorszalagból masnit kötöttem.
Én kék dekorszalagot választottam, mert a gyönyörűen csillogó fehér szódabikarbónás díszeim mellett kék karácsonyi gömböket ragasztottam a díszemre.
A masnim közepére strassz szalagot ragasztottam, majd ragasztópisztollyal rögzítettem az alapra.
A karácsonyfadíszeket szintén ragasztópisztollyal ragasztottam fel.
Mivel nem szerettem volna a dekorálást túlzásba vinni, hiszen nem szerettem volna elvonni a figyelmet az alapról, így csak mini karácsonyfadíszekkel, szódabikarbónás gyurmából készült díszekkel és egy masnival díszítettem.
Kötözőzsinegből levágtam két egyforma hosszú darabot, majd ragasztópisztollyal felragasztottam a dísz hátuljára.
A biztonság kedvéért jó sok ragasztót használtam.

A karonpapír alap nem fog látszani ha ajtóra vagy falra teszitek fel a díszeteket, azonban ha ablakba szánjátok mindenképp fessétek le zöld akril festékkel vagy temperával, úgy nem lesz annyira feltűnő, de ha igazán szépnek szeretnétek látni, mindkét oldalát vonjátok be boával és díszítéstek fel, így nem csak kintről, de bentről is nagyon szépen fog mutatni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...