2016. november 9., szerda

Karácsonyi dekoráció sütőpapírból

Néha érdekes módon születnek meg ötletek a fejemben.
Ez is egy ilyen.
Hétvégén sütés közben jöttem rá igazán arra, hogy a sütőpapír átlátszó és, hogy ezt a tulajdonságát kihasználva milyen jó dolgokat is lehetne belőle alkotni.

A gondolat annyira foglalkoztatott, hogy neki is estem és első próbálkozásra összehoztam egy ilyen egyszerű, ám annál mutatósabb csillagot.

Fillérekbe került és biztos vagyok benne, hogy még készíteni fogok ilyeneket, hogy egy gyönyörű faldekort (vagy akár ablakdekorációt) összeállítsák velük.

További dekor és DIY gyerekszoba dekorálási tippekért kattints ide!

Ha érdekel a folytatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!






Kellékek:
Sütőpapír
Csillámporos kartonpapír (vagy kartonpapír, ragasztó és csillámpor)
Ragasztópisztoly
Dekorszalag

Cérna
Olló
Fehér nyomtatópapír


Legelső lépésként a sütőpapírt átvasaltam.
A vasalás hatására a sütőpapír merevebb lesz, jobb lesz a tartása, így nem fog össze-vissza elhajlani.

 Következő lépésként két darab papírt összeragasztottam ragasztószalaggal.
Amennyiben nagyobb csillagot szeretnétek, akár négy darab papírt is összeragaszthattok.

Következő lépés a csillag sablon megrajzolása volt.
Mivel nem tudtam volna akkora méretű sablont nyomtatni, amekkorára szükségem volt, interneten kerestem egy csillag sablont, amit lementettem és a monitoron akkorára nagyítottam, hogy a csillag szélessége megegyezzen a papírom szélességével.
A monitort elfektettem és a csillagot elkezdtem átrajzolni a papírra.

 Amikor a látható részt átrajzoltam, a laptopon a csillagot átmozgattam az egérrel és a sablont hozzáigazítva tovább rajzoltam.

Azért nem a sütőpapírt helyeztem egyből a monitorra, mert a vasalás után már nem szerettem volna törni, puhítani rajta.

A sablont kivágtam és filctollal átrajzoltam a sütőpapírra.
Közben vigyázzatok, ne csússzon el a papír a sütőpapíron, ha pedig biztosra szeretnétek menni, kétoldalú ragasztószalaggal rögzítsétek.
Összesen kettő darab csillagot rajzoltam át és vágtam ki a sütőpapírból.

Csillámporos dekorkartonból kis csillagokat vágtam ki.
Csillámporos dekorkarton hiányában, ha sima dekorkartont beragasztóztok és a még nedves ragasztóba csillámport szórtok, ugyanilyen végeredményt kaptok.
Egyébként én kipróbáltam sima fehér papírral is és az szerintem még jobban mutat benne, mint a csillámporos papír, azonban a külsejét a csillámporos dobja fel igazán.

Kipróbáltam, hogy körülbelül hány darab kis csillag kell, a két nagy csillag közé.
Első próbálkozásra nem tettem bele sokat, mert nem tudtam, hogy szépen át fog e látszani a sütőpapíron, hiszen a próba az nem olyan mint, ha készen már lóg valahol.
A következő darabba pedig különböző méretű csillagokat fogok vágni.

Amikor ezzel is kész voltam, ráhelyeztem a másik csillagot is és összevarrtam.
Közben nagyon vigyázzatok, hogy ne gyűrjétek a papírt és ne húzzátok nagyon össze a cérnával.
Ha a kis csillagok zavarnak varrás közben, vedd ki azokat nyugodtan, csak az utolsó csúcs összevarrása előtt ne felejtsd el berakni őket.

Az elejére ragasztópisztollyal felragasztottam a többi csillámporos csillagot és filctollal felírtam egy idézetet, amit utána egy ragasztóba mártott fogvájóval átírtam.
A nedves ragasztóba csillámport szórtam.

Jogos a kérdés, hogy a ragasztópisztoly meg fogja e tartani a csillagokat a papíron, hiszen a karácsonyfadíszeket is sütőpapírról húzzuk le.
Ne kis mennyiségű ragasztót használj, így addig biztosan nem fognak leesni, míg a helyére rakod, utána pedig már, ha a sütőpapír nincs mozgatva, nem fog leválni róla a ragasztó.

A dekorszalagból masnit kötöttem.
Levágtam egy hosszabb darabot a dekorszalagból és a két végét összeragasztottam, ez lesz majd a csillag akasztója.

Először az akasztót ragasztottam fel ragasztópisztollyal, majd a masnit is és kész is voltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...