2016. szeptember 29., csütörtök

Újrahasznosított, különleges őszi ajtódísz


Ha elértük a sarkot ragasztó stifttel kenjük be azt és úgy fejezzük be a tekerést!

Bár már szinte az összes üzletbe beköltözött a Karácsony és egyre többen égnek karácsonyi lázban, én kihasználtam egy kicsit az őszt és igyekeztem megragadni annak hangulatát.Ez a gyönyörű ajtódísz barátnőmnek készült, aki imádja a fehéret és a csillogást, még ha ez nem is illik az őszi hangulathoz, így nagy feladat volt számomra összehozni a kettőt, de végülis azt hiszem elég jól sikerült, sőt annyira megtetszett, hogy lehet készítek belőle még egyet magamnak is.

Ősszel általában mindenkinagyobb kedvet érez a ház csinosítására, ha Te is közéjük tartozol, olvasd el,hogyan dekorálhatod a gyerekszobát!

Azt mondanom se kell nektek, hogy boltokban egy ilyen díszért jó pár ezer forintot elkérhetnek, pedig az általam készült darab, majdnem minden része újrahasznosított, de ami nem az is volt itthon, így egy forintomba nem került!

Ha érdekel a folyatatás olvass tovább!

Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!





Kellékek:
Újságpapír
Papírragasztó stift
Akril festék vagy festék spray
Szatén szalag
Ragasztópisztoly
Hurkapálca
Szárazvirág vagy Potpourri
Egy kevés ragasztható strassz és strassz szalag
Vonalzó
Olló

Első lépésként a papír szálirányát kerestem meg.
Ehhez széttéptem az újságpapírt függőlegesen és vízszintesen is és amelyik irányban egyenes szakadt a papír az lesz a jó szálirány, vagyis úgy kell a papírt felvágni.
Az újságpapírt 7 centiméteres csíkokra vágtam fel,
Ha tehetitek, napilapokat használjatok, de semmiképp ne használjatok fényes papírt!

Következő lépés a papírpálcák elkészítése lesz.
A tekeréshez én egy „lehámozott” hegesztőpálcát használok, de a hurkapálca is teljesen jó lesz.
Az újságpapírt az egyik sarkától, kicsit ferdén kezdjük el feltekerni.
Arra figyeljetek, hogy szorosan tekerjétek mindvégig a pálcát, ne engedjétek szétcsúszni!
Ha elértük a sarkot ragasztó stifttel kenjük be azt és úgy fejezzük be a tekerést!
Ne lepődjetek meg a pálca egyik vége keskenyebb, míg a másik szélesebb lesz.
Két darab pálcát toldjatok egymásba, úgy hogy az egyik pálca keskenyebb végét dugjátok bele a másik pálca vastagabb végébe!Ha biztosra akarsz menni, hogy a pálcák később nem fognak szétcsúszni, használj ragasztópisztolyt!
A kör forma kialakításához egy fazekat hívtam segítségül.Körbetekertem rajta a papírpálcát és, ahol találkoztak ott ragasztópisztollyal rögzítettem azokat egymáshoz.
A fentebb leírtaknak megfelelően a pálcákat, amikor erre szükség van toldd meg egy másik pálcával!
Menet közben ha szükségesnek érzed néha ragasztózz!
Igyekezz minél szorosabban tartani az alapot!
Amikor háromszor körbeértem az edényen, leragasztottam a papírpálca végét és leszedtem az alapot az edényről.
Egy papírpálcát az alaphoz rögzítettem ragasztópisztollyal.
Következő lépésként a papírpálcát elkezdtem körbetekerni az alapon és ezt jó sokáig folytattam is, egészen addig, amíg el nem értem a megfelelő vastagságot.
A tekerést igyekeztem minél ferdébben (srégen) csinálni, hogy azt a hatást el tudjam érni, amit elképzeltem.
A pálcákat ugyanúgy toldottam, ahogy eddig.
A megfelelő vastagság elérése után, fehér akril festékkel festettem az alapot.
Nem muszáj az akril festékhez ragaszkodni, szinte bármilyen festéket használhatsz.
A festék száradása után műleveleket ragasztottam rá, ragasztópisztollyal.
Volt itthon egy adag több éves Potpourri-m, aminek már semmi illata nem volt, de mindig is sajnáltam kidobni, viszont most az őszi hangulatba tökéletesen beleillet. Potpourri helyett használhatsz szárazvirágot is, ha az van otthon, viszont ha egyik se akkor viszont inkább Potpourri-t vegyél, mert az anyagilag jobban megéri.
Szaténszalagból levágtam egy darabot.Ez a darab akkora legyen, amekkora akasztót szeretnél a dísznek.
A szalag egyik végét átfűztem a díszen, majd a szalag két végét ragasztópisztollyal összeragasztottam.
Egy másik szaténszalag darabból masnit kötöttem, ennek a közepére strassz szalagot ragasztottam.A masnit ragasztópisztollyal rögzítettem fel.
Utolsó lépésként felragasztottam egy pár ragasztható strassz követ ragasztópisztollyal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...