2016. május 17., kedd

"Szemétből" gyönyörű állólámpa született

Egy jó pár éve már annak, hogy nem vágtam bele ilyen nagy projektbe saját részre, de ez a gyönyörűség már hónapokkal ezelőtt megszületett a fejemben és végre volt is egy kis időm belevágni és mivel, mind a lámpabura, mind a lámpatörzs újrahasznosított, így alapanyagban sem szenvedtem hiányt.
Idő se kellett annyira sok, hiszen körülbelül 4-5 órás munkaigénye volt csak ennek a szépségnek.

Ha érdekel a folytatás olvass tovább!


Még több ötletért lájkold a blog facebook oldalát!












Kellékek:
Papírdobozok (vagy konzervdobozok esetleg PVC cső)
Nagyméretű műanyag virágcserép
Csőhéj
Pinty Plus vas alapozó
Pinty Plus műanyag alapozó
Pinty Plus festék spray
Organza vagy tüll anyag
Strassz szalag
Öntapadós strasszkövek
Ragasztópisztoly
Sniccer
Fúró
Lámpafoglalat
Körfűrész
Kavicsok (esetleg homok)
Csiszolópapír

Egy kis bevezető ...
Ismerősömtől kaptam nagyon sok papírdobozt, amit sajnos az Ő káros szenvedélyének köszönhetek, de senkit nem akarok ennek használatára biztatni, hiszen ennyit nem ér a dolog, inkább használj mondjuk tápszeres dobozt vagy vágj méretre egy PVC csövet, esetleg gyűjts kutyaeledeles konzervdobozokat.
A másik fontos dolog, hogy ha te is kedvet kapsz és hasonló anyagokból elkészíted a lámpát, akkor csakis nem melegedő led izzót használj, azonban azt is mielőtt élesben használod teszteld le.

Az alsó három dobozt feltöltöttem kavicsokkal, amikbe különböző mennyiségű kavicsokat tettem.
A legalsó dobozt szinte telepakoltam kavicsokkal, míg a másik kettőbe kevesebbet raktam.
Így nem fog a lámpabura súlyától felborulni a lámpánk.
A dobozokat ragasztópisztollyal egymáshoz ragasztottam.
Amikor végeztem a dobozok összeragasztásával elkezdtem köré ragasztani a csőhéjakat szintén ragasztópisztollyal.
A csőhéjakat a képen látható módon eltekerve ragasztottam a dobozok köré.
Szorosan mellé ragasztottam a következő sort, majd a többit.
Itt már látszik, hogy valami fantasztikus dolog fog születni.
A műanyag virágcserép külső széles peremét körfűrésszel levágtam.










A cserepet alaposan átcsiszoltam.
"10"-es fúrószarral lyukakat fúrtam a cserép aljára ...
... majd az oldalára is.
Míg én főztem a férj meg lett bízva a festéssel.
A műanyag cserepet először műanyag alapozóval fújta le.
A lámpatörzset pedig vas alapozóval.
Az alapozók száradása után festék spray használatával fújta le a cserepet.

Szintén festék spray segítségével fújta le a lámpatörzset is.
 Az organza anyagot körülbelül 10 centiméter széles és 25 centiméter hosszú darabokra vágtam fel és csokorba fogtam azokat,
Majd a virágcserépen fúrt lyukakba tűztem azokat.
Ragasztani nem ragasztottam, mivel elég szorosan mentek csak bele a lyukba, így nem fognak kiesni.
Öntapadós strasszokkal díszítettem a lámpaburát.
A lámpatörzsre pedig strassz szalagot ragasztottam ragasztópisztollyal.
Kivágtam a dobozom műanyag tetejét (konzerves dobozra állateledel boltokban lehet venni ilyen tetőt, ami szerintem van olyan méretű Pvc cső is, amire ráillik).
Ragasztópisztollyal beleragasztottam a lámpafoglalatot.























A most következő lépést nem ártott volna még a dobozok összeragasztása előtt elvégezni, de teljesen kiment a fejemből és csak akkor szembesültem azzal a ténnyel, hogy elfelejtettem a vezeték kivezetéséről gondoskodni, amikor már minden kész volt, így utólag vágtam ki a legfelső doboz oldalából egy kis darabot, ahol a kábelt ki tudtam vezetni.
Minden második csövet levágtam a lámpafoglalat  magasságáig, hogy fénye is legyen a lámpának.
A többi csövet azért hagytam mag, mert elég erősnek bizonyultak ahhoz, hogy megtartsák a lámpa burát és így nem kellett neki külön tartószerkezetet gyártanom.














Sajnos a képek abszolút nem adják vissza, ahogy ez a gyönyörűség élőben mutat, ráadásul a gyerekek is elállítottak valamit a fényképezőn, így abszolút nem tudom nektek átadni, hogy mennyire jól néz ki élőben.
Ez az első kép, amibe még egy kicsit a munkaasztalom is belelóg, de talán itt látszik a legjobban, hogy milyen gyönyörűen mutatnak a strasszok, mind a lámpatörzsön, mind a lámpa burán.
Felkapcsolt állapotban is imádni való.
A fénye még sötétben sajnos annyira nem jó, hiszen csak egy "40"-es izzó van benne, bár a férj szerint nem is kell bele nagyobb, hiszen egy állólámpának nem kell bevilágítania az egész házat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megosztás

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...